Episodes

Thursday Apr 02, 2026
19. "Jag skrev på en whiteboard: 'Jag vill inte'"
Thursday Apr 02, 2026
Thursday Apr 02, 2026
Vi har i många avsnitt träffat patienter och deras närstående som på ett eller annat sätt pratat om behovet av stöd efter intensivvårdstiden. Nästan alla intensivvårdsavdelningar i Sverige följer upp sina patienter efter tiden på intensivvårdsavdelningen. Men många gånger finns ett annat behov. Behovet att dela sina erfarenheter med andra som varit i samma situation. I detta avsnitt samtalar programledarna Sofia och Kalle med Eva och Gisela som båda är intensivvårdssjuksköterskor. De har startat en patientförening för intensivvårdade patienter och närstående. Eva har dessutom själv varit intensivvårdspatient och delar öppenhjärtigt med sig av sina erfarenheter från patientperspektivet.


No comments yet. Be the first to say something!